كلیدهای میانبر نرم افزار Microsoft Word (+ جدول آموزش)

مایکروسافت آفیس ورد، از بهترین و پر استفاده‌ترین نرم‌افزارهای واژه پرداز است. در اینجا لیستی از میانبرهای ورد برای سهولت کار با این نرم افزار آماده کرده‌ایم که می توانید در ادامه با این میانبر ها بیشتر آشنا شوید.
در اینجا میانبر های کاربردی ورد جهت نگارش متن را برای کاربران جمع آوری کرده ایم.

میانبر

——–

 

توصیف

Ctrl + 0 پارگراف را 6 pts بالا پایین می کند
Ctrl + A انتخاب همه صفحه
Ctrl + B متن را پر رنگ و برجسته می کند
Ctrl + C کپی متن انتخاب شده
Ctrl + D باز کردن پنجره فونت و تنظیمات فونت
Ctrl + E قرار دادن متن به وسط صفحه
Ctrl + F باز کردن پنجره جستجو متن
Ctrl + I کج کردن متن
Ctrl + J راست چین کردن متن
Ctrl + K قرار دادن لینک به متن
Ctrl + L چپ چین و راسط چین متن
Ctrl + M دنباله دار کردن پاراگراف
Ctrl + P باز کردن پنجره چاپ (پرینت)
Ctrl + R راست چین متن های انتخاب شده
Ctrl + S ذخیره کردن
Ctrl + T ایجاد تو رفتگی
Ctrl + U زیر خط دار کردن متن
Ctrl + V چسپاندن
Ctrl + X برش کامل متن
Ctrl + Y انجام آخرین عمل انجام شده
Ctrl + Z بازگشت آخر عمل انجام شده
Ctrl + Shift + L قرار دادن نقطه اول پاراگراف
Ctrl + Shift + F تغییر فونت
Ctrl + Shift + > کوچک کردن اندازه فونت
Ctrl + ] بزرگ کوچک کردن متن +1pts.
Ctrl + Shift + < بزرگ کردن متن
Ctrl + [ کوچیک کردن متن -1pts.
Ctrl + / + c (¢)ایجاد نماد
Ctrl + ‘ + قرار دادن نماد بر روی کلمات
Ctrl + Shift + * نمایش و پنهان کردن پاراگراف های غیر قابل چاپ
Ctrl + حرکت یک کلمه به سمت چپ
Ctrl + حرکت یک کلمه به سمت راست
Ctrl + حرکت به اول خط پاراگراف
Ctrl + حرکت به آخر پاراگراف
Ctrl + Del سمت راست مکان نما کلمه را حذف می کند
Ctrl + Backspace به سمت چپ مکان نما کلمه را حذف می کند
Ctrl + End حرکت مکان نما به انتهای سند
Ctrl + Home حرکت مکان نما به اول سند
Ctrl + Spacebar تنظیم مجدد متن هایلایت شده به فونت پیش فرض
Ctrl + 1 فضا بین خطوط
Ctrl + 2 2 فضا بین خطوط
Ctrl + 5 فاصله 1.5 بین خطوط
Ctrl + Alt + 1 تغییر اندازه متن به اندازه 1
Ctrl + Alt + 2 تغییر اندازه متن به اندازه 2
Ctrl + Alt + 3 تغییر اندازه متن به اندازه 3
Alt + Ctrl + F2 باز کردن سند جدید
Ctrl + F1 مخفی کردن جعبه ابزار
Ctrl + F2 دیدن صفحه نمایش ساخته شده
Ctrl + Shift + > افزایش اندازه متن هایلایت شده است
Ctrl + Shift + < کاهش اندازه متن هایلایت شده است
Ctrl + Shift + F6 باز کردن سند جدید در سند فعلی
Ctrl + Shift + F12 چاپ سند (پرینت)
F1 راهنما
F4 (Word 2000+)تکرار آخرین عمل انجام شده
F5 باز کردن، پیدا کردن جایگزین، و رفتن به پنجره در مایکروسافت ورد
F7 غلط یاب و دستور زبان، چک متن یا سند انتخاب شده است
F12 ذخیره به عنوان
Shift + F3 تغییر متن در ورد مایکروسافت از بزرگ به کوچک و یا یک حرف بزرگ در ابتدای هر کلمه
Shift + F7 چک اصطلاح نامه بر روی کلمه برجسته شده است
Shift + F12 Ctrl + S ذخیره سند باز. درست مانند دکمه های
Shift + Enter ایجاد یک شکست نرم به جای یک پاراگراف جدید
Shift + Insert چسپاندن
Shift + Alt + D قرار دادن تاریخ فعلی
Shift + Alt + T قرار دادن زمان جاری

میانبر های موس

میانبر موس

—–

توصیف

Click, hold, and drag   انتخاب متن از جایی که شما کلیک کنید و نگه دارید و به نقطه ای که شما می خواهید با کشیدن و رها کردن قرار دهید
Double-click   انتخاب کامل یک کلمه
Ctrl + Mouse wheel   زوم کردن در سند.

 

/. انتهای متن
نحوه راست چین و چپ چین کردن ستون ها در کاربرگ اکسل

نحوه راست چین و چپ چین کردن ستون ها در کاربرگ اکسل

در نگاه اول، زمانی که شما برنامه اکسل را باز میکنید با محیط این نرم افزار و کاربرگ محیطی که متشکل از ستون های شماره گذاری شده توسط حروف و سطر هایی شماره گذاری شده با اعداد مواجه خواهید شد. چیدمان سطرها و ستون ها در این کاربرگ میتواند از چپ به راست و همچنین از راست به چپ باشد بدین صورت که در حالت چپ به راست (چپ چین سلول ها) ستون A که اولین ستون میباشد در سمت چپ کاربرگ قرار خواهد گرفت و در حالت راست به چپ (راست چین سلول ها) سلول A در سمت راست کاربرگ قرار میگیرد و امتداد آن به سمت چپ میباشد.

تغییر نحوه راست چین و چپ چین کردن ستون های کاربرگ اکسل بسیار ساده میباشد و کاربر براحتی قادر خواهد بود تا این تغییر را بر روی کاربرگ مورد نیاز خود اعمال نماید. برای چگونگب نحوه تغییر چینش ستون ها در کاربرگ اکسل همراه ما باشید با:

نحوه راست چین و چپ چین کردن ستون ها در کاربرگ اکسل

نکته: این آموزش در اکسل ۲۰۱۳ تدوین و عکسبرداری شده است اما تمامی مراحل در اکسل های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ مشابه میباشد.

همانطور که قبلا گفته شد نحوه تغییر چینش سلول ها (ستون ها) بسیار ساده میباشد. برای این کار کافیست ابتدا کاربرگ مورد نظر و یا برنامه اکسل را باز کنید.

حال از سربرگ Page Layout  به کاربرگ Sheet option بروید. در این کاربرگ گزینه Sheet-Right-to-Left قرار داده شده است.

در حالتی که کاربرگ چپ چین باشد این گزینه در حالت غیر فعال میباشد.

نحوه راست چین و چپ چین کردن ستون ها در کاربرگ اکسل

اما برای راست چین کردن برگه کافیست بر روی این گزینه کلیک کنید. با این کار این گزینه به حالت هایلایت تغییر پیدا میکند و برگه شما نیز راست چین خواهد شد.

نحوه راست چین و چپ چین کردن ستون ها در کاربرگ اکسل

امیدوارم این آموزش مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. موفق باشید.

منبع